27.09.2021
Чи можна директору юрособи використовувати свій КЕП для підписання звітності як ФОП
КЕП для ФОП? Чи може директор юрособи використати свій КЕП для підписання звітності ФОП
Податковий Кодексу України та затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 “Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами”, визначили, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом має здійснюватися без укладення відповідного договору.
Платник податків одержує статус суб’єкта електронного документообігу після того, як до контролюючого органу був надісланий перший електронний документ у встановленому форматі. Це може бути будь-який документ, надісланий вперше.
Вимоги до формату документу визначають:
- Закон України “Про електронні документи та електронний документообіг№” від 22.05.2003 р. № 851-IV»;
- Закон України “Про електронні довірчі послуги” від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII.
Податкова декларація, згідно пункту 48.5 Податкового Кодексу України передбачає необхідність наявності підпису:
- керівника платника податків або уповноваженої особи, а також особи, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу; Якщо ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником платника податку, то така податкова декларація підписується таким керівником.
- ФОП або його представника;
- особи, яка несе відповідальність за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або, якщо є угода про розподіл продукції.
Електронні документи мають бути створені платником:
- у строки, які визначені законодавством для відповідних документів;
- у порядку, який визначений законодавством для відповідних документів;
- в електронному та паперовому вигляді;
- у документах мають бути зазначені всі обов’язкові реквізити;
- має бути кваліфікований електронний підпис чи печатка за наявності.
Важливо
Кваліфікований електронний підпис або КЕП – це удосконалений електронний підпис, створений з використанням засобу КЕП, і який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Що таке сертифікат відкритого ключа? Це е-документ, який засвідчує, що фізична або юридична особа, має у розпорядженні цей відкритий ключ, який підтверджує її ідентифікаційні дані, а також можливість здійснювати автентифікацію вебсайту, згідно п. 23 ч. першої та п. 38 ч. першої ст. 1 Закону № 2155.
Увага!
Особа, яка отримала у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг КЕП, як посадова особа юридичної особи, наприклад, керівник або головний бухгалтер, не може скористатись ним для подання звітності в електронній формі як самозайнята особа, а саме ФОП. Мається на увазі фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність. Державна податкова служба України на своєму сайті надає саме таке роз’яснення по цьому питанню.